Hieronder worden de meest voorkomende vragen beantwoord. Wilt u liever bellen of staat uw vraag/verzoek er niet tussen, schroom dan niet contact op te nemen: 0320-288030. Onze Algemene Voorwaarden en Annuleringspolicy treft u hier aan.

 

TECHNIEK VAN DE SIMULATOR

Full Motion & Static: wat is het verschil?
De Boeing 737-800 van Simcenter is full motion met een high-end electric platform van MOOG.com. Het verschil met static zit hem in het 'voelen wat je doet'. Bij static komt de Boeing niet in beweging.

Zijn Motion-sessies leuker dan Static-sessies?
Dit laten wij aan de wijze-heren over. Feit is dat zodra je voelt wat je doet, je ook de impact van datgene voelt. De beweging is van invloed op je reacie: anders gezegd, doordat je voelt wat je doet kun je beter leren vliegen.

Heeft de simulator van Simcenter een volledig uitgerust instructor station?
Ja, wij kunnen meer dan 80 failures oproepen. Daarnaast bestaat de database uit meer dan 20.000 velden. Staar je echter niet blind op deze gegevens. Vliegen met de 737 is indrukwekkend en de tijd vliegt letterlijk en figuurlijk voorbij.

Boeing 737-800:  de layouts?
Simcenter heeft de unieke mogelijkheid om de layout van de simulator aan te passen van EFIS naar NG (ad-hoc). Ideaal om je bijvoorbeeld voor te bereiden op een grading van Ryanair.

 

CERTIFICERING

Is de Boeing 737-800 van Simcenter gecertificeerd?
Nee, Simcenter heeft bewust gekozen voor een niet-gecertificeerde simulator. De reden hiervoor is dat certificering de sessieprijs enorm beïnvloed. Door niet te certificeren is de simulator ook bereikbaar voor u (de particulier) en voor andere trainingen, zoals CRM-trainingen.

Zijn de vliegeigenschappen (ondanks het niet-certificeren) juist?
Jazeker, de simulator van Simcenter reageert absoluut volwaardig. De simulator van Simcenter staat garant voor een grandioze beleving. Dat beloven wij u.

 


FINANCIEEL - RESERVEREN  -  ANNULEREN

Hoe werkt de betaling van de simsessies?
Simcenter factureert bij het maken van de boeking of de aanschaf van de cadeaubon. Facturen komen per e-mail met daarin een link naar een iDEAL-koppeling. Deze link gaat via iDEAL naar een beveiligde internetomgeving.

Hoe reserveren?
Reserveringen maken wij in 90% van de gevallen per telefoon. Voor de weekenden dient u rekening te houden met enkele weken vooruit te plannen. Een reservering is bij ons een boeking.

Kan ik zomaar annuleren?
Simcenter heeft een streng annuleringbeleid. Alleen op die manier kunnen we lage tarieven blijven hanteren. Kijkt u voor de exacte Annuleringspolicy in onze Algemene Voorwaarden. Deze vindt u hier.

 

TIJDEN & RESERVERINGEN

De reservering: hoe laat moet ik aanwezig zijn?
Zodra je een reservering maakt ontvang je uit ons boekingssysteem een bevestiging. Hierin staan de starttijd en de duur van de sessie. De starttijd is de tijd dat de simulatorsessie begint. Gezien de theorie en de briefingstijd dien je dus eerder aanwezig te zijn. Mocht je gebruik willen maken van de mockup en/of de MCP- & CDU-trainer dan kun je nog eerder komen. Bel wel even vooraf om te informeren of deze beschikbaar zijn. Bij een normale boeking dien je 45 minuten vooraf aanwezig te zijn.

Pauzes in de simsessie?
Er is geen pauze tijdens de simsessie. Sessies van 3 uur of langer kunnen onderbroken worden voor een korte pauze. Wij houden hier rekening mee. Sanitaire-stops kunnen altijd, echter dit gaat van de sessietijd af.

Wisselen van plek tijdens sessies?
De simtijd die je boekt is de totale tijd. Wil je tijdens sessies wisselen van crew-samenstelling, dan gaat dit ten koste van je simtijd. Dit geldt ook voor het veranderen van weersomstandigheden en repositionings. Wij zullen echter altijd rekening houden met enige uitloop, waardoor de tijd optimaal gebruikt kan worden. Let op: het is niet bij iedere sessie toegestaan andere mee te nemen. Let daar op bij het maken van de afspraak.

Te laat aanwezig?
Ben je te laat aanwezig dan gaat dat van de simtijd af. Dit om te voorkomen dat de vertraging de gehele dag doorwerkt. Ben je wel aanwezig vóór de starttijd, maar niet optijd voor de briefing, dan kan je die briefingtijd uiteraard opofferen.



DE MOGELIJKHEDEN

Kan ik alles zelf doen, zoals het starten van de motoren, taxien naar de runway?
Bij Simcenter kan alles. De gereserveerde tijd is uw tijd.  Houdt u wel rekening met het gegeven dat de tijd letterlijk en figuurlijk voorbij vliegt. Een zogenaamde COLD&DARK situatie kost als snel 15 minuten.

Hoe lang duurt een gemiddelde vlucht?
Als voorbeeld nemen we een vertrek van Amsterdam (EHAM). Klein stukje taxi, take-off. Oefenen met bochtenwerk, landing op Antwerpen: hierbij ben je een uurtje kwijt.


Wat adviseert Simcenter voor sessies (duur)?
Wij beseffen goed dat het, ondanks de laagste prijs van Nederland, het altijd nog een grote uitgave is. Om die reden is het ook belangrijk om het niet te kort te doen: je ervaring moet optimaal zijn! Doe je het te kort (15 minuten) dan weten wij zeker dat je teleurgesteld de deur uit gaat. Wij adviseren dan ook om minimaal 30 minuten te boeken. Mocht je dit financieel niet halen, spaar dan door en heb geduld. Dan beloven wij je een onvergetelijk moment. Geduld is dan een schone zaak.


Mag je sessies delen met andere? Mag je iemand meenemen?
De simulator is voor maximaal 3 personen (plus onze instructeur). Nagenoeg alle sessies zijn inclusief jou + 2 passagiers (vrienden, ouders). Een enkele sessie (de korte) hebben een toeslag voor passagiers, waarbij dan ook gewisseld mag worden. Zie hiervoor het tarievenoverzicht.


Kan ieder vliegveld worden aangedaan?
Ja en Nee. In princiepe kunnen we naar ieder vliegveld, waar in real-time ook met een Boeing 737 geland kan worden. Sommige luchthavens bestaan in werkelijkheid niet meer (Denk aan Hong Kong). Wij kunnen daar dan alsnog heen vliegen (of vertrekken). Ben je gevorderd en vlieg je vaker op een simulator (thuis?) dan kunnen we proberen om op kleine veldjes te landen. Spannend en leerzaam.


Vlieg je altijd met een instructeur of mag je ook met zijn tweeen voorin zitten (PF/PNF)?
Uitgangspunt is dat je altijd met een instructeur vliegt. (Simoperator) Mochten wij zien/merken dat je gevorderd bent en het vertrouwen hebben dat je/jullie beide zelfstandig kunnen vliegen, dan neemt onze operator achterin plaats. Let op:  ga hier nooit vanuit. Als het mag is het 'meegenomen'. De reden is dat de simulator een erg dure machine is en (geloof het of niet) ook defect kan raken bij verkeerd gebruik of hardhandig gebruik. Wat dat betreft is het net een echt vliegtuig.


Foto's en filmen, is dat toegestaan?
Ja, heb je een boeking gemaakt waarbij je met meerdere vrienden/familieleden in de simulator gaat, dan mag er gewoon gefilmd worden. Ook foto's mogen gemaakt worden. Let wel op dat de simulator full motion is: dit betekent dat je camera kan schuiven en vallen en onherhoepelijk kapot gaat. Alles is dus op eigen risico. En als je de film/foto op Facebook zet en ons daarin tagged (Simcenter Lelystad) dan zijn wij ook gelukkig.


Cadeaubonnen, kan dat?
Ja, het is goed mogelijk om een sessie kado te doen aan een relatie/vriend/collega. Simcenter verstrekt gratis een Boarding Pass cadeaubon, op uw verzoek. Hierop kan een wens vermeld worden ("Van harte met je verjaardag) en de naam van de ontvanger. De Boarding Pass zenden wij dan per e-mail (PDF) aan u. Tegelijkertijd ontvangt u een factuur. De betaling daarvan maakt de cadeaubon geldig. Cadeaubonnen kunnen voor alle sessies worden gebruikt. (van 20 minuten tot 4 uur) De ontvanger kan zelf contact opnemen met ons, voor het maken van een afspraak. Uiteraard mag u als koper ook al een datum boeken en deze op de boarding pass vermelden.

 

ALGEMENE VOORWAARDEN & ANNULEREN

Op al onze boekingen, reserveringen en aankopen (boarding pass) zijn de Algemene Voorwaarden & Annuleringspolicy van toepassing.
U vindt deze hier. Houdt u er rekening mee dat Simcenter een 'streng doch rechtvaardig' annuleringsbeleid heeft. Alleen op die manier is het mogelijk de huidige tarieven te behouden. Uiteraard doen wij er alles aan om aan uw wensen en situaties tegemoet te komen. Schroom dus niet om te bellen of mailen.

Vraag of opmerking? Bel 0320-288030 of vul onderstaand formulier in.

Uw naam

Invalid Input
Uw e-mailadres

Invalid Input
Antispam! Bent u echt? Typ deze letters... (*)
Antispam! Bent u echt? Typ deze letters...

Invalid Input
Op welke nummer kunnen we u bereiken? (06-)

Invalid Input
Uw vraag

Invalid Input